Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Μια φορά κι έναν καιρό…



Σε μία εκδρομή στην Αίγινα, πριν από λίγο καιρό, είχα την ευκαιρία να θαυμάσω από κοντά 
τον Πύργο του Μαρκέλλου.


Ο Ενετικός αυτός πύργος – παρατηρητήριο  αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος της οχύρωσης της Αίγινας 
μαζί με το Μπούρτζι που υπήρχε στο λιμάνι. 
 
Σύμφωνα με την παράδοση κτίστηκε στα τέλη του 17ου αιώνα και ανακαινίστηκε το 1802 
από τον πρόκριτο, Φιλικό, αγωνιστή και βουλευτή Σπυρίδωνα Μάρκελλο. 

Από το 1826 ως τις αρχές του 1828 φιλοξένησε την ελληνική κυβέρνηση που είχε μεταφέρει την έδρα της στην Αίγινα, 
ενώ στα χρόνια του Ι. Καποδίστρια στέγασε για ένα διάστημα το Ταμείο του Ελληνικού Κράτους και αρκετούς υπουργούς.
Σήμερα στον Πύργο φιλοξενείται το Καποδιστριακό Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αίγινας και η δωρηθείσα βιβλιοθήκη 
του Αιγινήτη δημοσιογράφου – Θεολόγου Σπύρου Αλεξίου.
Το ισόγειο του Πύργου, χρησιμοποιείται περιστασιακά ως εκθεσιακός χώρος.
 Πηγή: http://www.aegina.gr/online/2009-02-04-16-56-34/10-2009-02-04-16-43-24/160-2009-07-24-11-48-06.html

Μ’αυτή την φωτογραφία μου 


έλαβα μέρος, για πρώτη φορά, στον 18ο διαγωνισμό ‘Φωτογραφίζειν’ της Μαρίας από το «Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά». Δεν το περίμενα, αλλά η συμμετοχή μου απέσπασε 16 ψήφους και θα ήθελα να ευχαριστήσω και από εδώ όλους όσους την ξεχώρισαν και την ψήφισαν.
Μπορείτε να θαυμάσετε την νικήτρια φωτογραφία αλλά και τις υπόλοιπες συμμετοχές εδώ.
Συγχαρητήρια σε όλους όσους συμμετείχαν αλλά και την Μαρία για την διοργάνωση του διαγωνισμού και την φιλοξενία της.

Φωτογραφίζοντας τον Πύργο απ' όλες τις πλευρές του, 

 
δεν θα μπορούσα να μην προσέξω το παμπάλαιο και πανέμορφο αυτό μπαούλο 
που κάποιοι είχαν αφήσει στο πεζοδρόμιο... δίπλα στο κάδο απορριμάτων! 
Ήταν σαν να το είχαν βγάλει εκείνη την στιγμή από τον Πύργο! Αν και δυσκολεύομαι να το πιστέψω...
Τί κρίμα, να πεταχθεί ένα τέτοιο κομμάτι, που σίγουρα θα είχε να διηγηθεί πολλές ιστορίες! 
Ελπίζω κάποιος να μπόρεσε να το πάρει και να το σώσει...ίσως κάποια 'ντεκουπατζού...; 

Να έχετε μιά καλή εβδομάδα!



30 σχόλια:

  1. Μαριάννα μου την ξεχώρισα τη φωτογραφία σου και μπορώ να πω πως αν έβαζες την από πάνω της θα έπαιρνες άνετα το 4 μου!
    Αν αυτή σου δίνει την ιδέα πως ξεκινά ένα παραμύθι, η άλλη σε μπάζει μέσα του κατευθείαν...ναι, τη λάτρεψα!! χαχα!
    Συγχαρητήρια πολλά και ναι, ελπίζω κι εγώ κάποιος να σώσει το μπαούλο!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίες φωτογραφίες !!! Μακάρι κάποια να έσωσε το μπαούλο !!!!
    Μήπως φιλενάδα ήσουν εσύ και μας περιμένει κάποια έκπληξη ???? Καλά θα ήταν !!!!!
    Σε φιλώ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όχι, δεν είναι δυνατόν να τελειώνει η ανάρτηση εδώ! Ήμουνα σίγουρη πως θα ακολουθούσαν φωτογραφίες του μπαούλου τύπου "Πριν - Μετά". Πώς το άφησες αυτό το κομμάτι, Μαριάννα μου; Πολύ βαρύ για μεταφορά,ε; Μακάρι να έχει η Αίγινα ντεκουπατζούδες να το αξιοποιήσει κάποια.
    Όσο για τη φωτογραφία σου στον διαγωνισμό, ήταν η αγαπημένη μου. Θαυμάσια λήψη!!!
    Καλή εβδομάδα, γλυκιά μου και φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Quelle tentation a dû être la tienne de repartir avec ce coffre et de le rénover! Il est très beau malgré les sévices du temps.
    Quant à cette tour elle a encore fière allure et j'aime chaque fois qu'un élément du patrimoineest sauvé!
    Je te souhaite une bonne semaine chère Marie-Anne. Qu'elle passe le plus vite possible! La suivante sera meilleure!
    Je t'embrasse bien fort.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα κι από μένα! Τί ωραία η ιδέα αυτού του διαγωνισμού!! Μπράβο για τη συμμετοχή, Μαριάννα μου. Και τί ενδιαφέρον κτήριο. Ομολογώ ότι δεν έχω πάει ποτέ στην Αίγινα. Λοιπόν, το μπαούλο πίστευα κι εγώ ότι θα το περιέθαλπες. Σίγουρα θα ανακουφιζόταν στα χεράκια σου. Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαριάννα μου δική σου ήταν λοιπόν αυτή η φωτογραφία!!! Ήταν μία από τις επιλογές μου, μου άρεσε και ο τίτλος.
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όμορφη φωτογραφία.... την βλέπεις και πραγματικά αρχίζει παραμύθι!!!! Όμως και εγώ όπως και η Φιλία περίμενα πως το τέλος θα γραφόταν με την παρουσίαση του μπαούλου...δεν χώραγε στο port de bagage τι κρίμα!!!! Φιλιά και ευχές για όμορφη εβδομάδα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ω... Ναι! Την ψήφισα κι εγώ...!
    Συγχαρητήρια Μαριάννα !
    Το μπαούλο, αφού το΄βαλες στο blog, θα κάνει να κλάψουν πολλές στη γειτονιά....! Θα΄ χουμε δράματα, πάω στοίχημα....!
    Φιλιά και καλημέρες....
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι υπέροχη φωτογραφία!!! Συγχαρητήρια Marie Anne, είναι θαυμάσια και δίνεις και σε μας την ευκαιρία να θαυμάσουμε τον πύργο!
    Σε φιλώ γλυκά, καλή σου εβδομάδα
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ ωραίος ο πύργος, μου άρεσε και η ιστορία του! Μακάρι να πήρε κάποιος το μπαούλο, θα γινόταν ακόμα και τραπεζάκι με την κατάλληλη επεξεργασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ειναι ενα πολυ ομορφο νησι
    το ειπα επισκεφτει στο παρελθον αλλα δε το θυμαμαι καλα
    ευχαριστω για το ταξιδι που μας προσφερες
    καλη εβδομαδα
    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πωπω, Marie-Anne μου! Και οι φωτογραφίες σου είναι πανέμορφες και όλες οι πληροφορίες που μας έγραψες, κέντρισαν το ενδιαφέρον μου!
    Πολύ θα ήθελα να μας κρατάς για έκπληξη το ότι τελικά τα μπαούλο είναι στα δικά σου χεράκια πλέον...
    Κρίμα να πήγε χαμένο...
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ ωραία όσα μας έγραψες για τον πύργο του Μάρκελλου που δεν τον γνώριζα καθόλου και οι φωτογραφίες σου υπέροχες !! Το μπαούλο τι έγινε το μπαούλο!!! Μακάρι να είναι σε καλά χέρια !!Σε φιλώ με την αγάπη μου φιλενάδα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Υπέροχες όλες οι φωτογραφίες σου Marie Anne, συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, αυτά τα παλιά ιστορικά κτίρια του τόπου μας πρέπει να τα γνωρίζουμε και να τα αξιοποιούμε, είναι ευχάριστο που ο Δήμος Αίγινας έχει αξιοποιήσει και συντηρήσει αυτό το ιστορικό κτίσμα, μακάρι αυτό το παράδειγμα να το ακολουθήσουνε όλοι οι Δήμοι της χώρας μας....Το μπαούλο τώρα, με πόνο ψυχής το βλέπω παρατημένο δίπλα στον κάδο.....φαντάζομαι πως θα μπορούσε να μεταμορφωθεί από άξια χέρια και....παθαίνω....μακάρι να βρεθήκανε αυτά τα χέρια εκεί στην Αίγινα και να έγινε το θαυμα !!! Φιλιά και καλή εβδομάδα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαριάννα μου ,συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου .Η ανάρτηση σου με όλες τις πληροφορίες ,που δεν ήξερα κάτι από όλα αυτά ,για μένα ήταν ψυχική τροφή . Δεν έχω πάει στην Αίγινα και σήμερα κάτι έμαθα . Αλλά το μπαούλο ,μα το μπαούλο ,έτσι το πετάνε ?????? Ελπίζω να μη το "κατάπιε" κάποια χωματερή !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τι όμορφες φωτό!πολλά συγχαρητήρια!
    ελπίζω το μπαούλο να σώθηκε μόνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μα τι όμορφο μέρος!
    Σαν παραμύθι.
    Και η φωτογραφία σου παραμυθένια.
    Σ΄ ευχαριστώ για την συμμετοχή και την αναφορά.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σ'ευχαριστούμε που μας ταξίδεψε,έστω και νοερά μέσα από τις όμορφες φωτογραφίες!!!!!!!!
    Καλό βράδυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Dearest Marie-Anne,
    Your photos are worthy of being voted on; excellent collection of this ancient Tower of Marcellus!
    Always amazing how blue the sky looks in your part of the world, as also does the sea most of the time.
    So much beauty in Greece!
    Sending you hugs and blessings.
    Mariette

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πάντα οι φωτογραφίες σου με ταξιδεύουν και άλλο ένα τέτοιο νοερό ταξίδι πήγα και σήμερα. Το μπαούλο δεν το πήρες!!!!????? Στα χέρια σου θα γινόταν άλλος ένα θησαυρός. Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Beautiful photos! The ancient tower is wonderful, rich of many treasures of the past. Thanks for sharing
    Hugs
    Alessandra

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Μία υπέροχη ανάρτηση πράγματι..Το μπαούλο το καημένο εγώ θα το έκαμα απλά μία συντήρηση τίποτε άλλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου!!!
    Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες σου!!!
    Να χαίρεσαι την κορούλα σου και τη μαμά σου, να είναι πολύχρονες και ευτυχισμένες!!!
    Πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Χρόνια πολλά στο κοριτσάκι σου, χαρούμενο και ευτυχισμένο, να το χαίρεσαι. Η εκδρομή σου υπέροχη, όσο για το μπαούλο είχε ένα ίδιο η γιαγιά μου και η πεθερά μου τα είχανε φέρει συγγενείς απο την Αμερική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλημέρα Μαριάνν μου!! Συγχαρητήρια για την πραγματικά πανέμορφη φωτό σου!! Εχω πάει μια φορά στην Αίγινα αλλά δεν ήξερα για τον πύργο. Εχεις τραβήξει πολύ ωραίες λήψεις, μπράβο σου!! Με το καλό και στα επόμενα φωτογραφίζειν καλή μου!!
    Οσο για το μπαούλο τι ομορφιά είναι αυτή;;; Μακάρι κάποιος να το έσωσε!!! Να σου εκμυστηρευτώ;;; Πριν λίγες μέρες σώθηκαν από τα σκουπίδια της γειτονιάς 1 ξύλινα συρτάρι και 2 ξύλινα κουτιά!!! ;))))
    Φιλάκια ολόγλυκα καλή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Υπεροχες φωτογραφιες Marie-Anne!! το μπαουλο απλα δεν υπαρχει! Εγω δεν θα το εκανα ντεκουπαζ αλλα ενα καλο καθαρισμα... ποση ιστορια να κουβαλουσε αραγε;.... Καλη σου μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου Μαρία Άννα μου και οι πληροφορίες που μας έδωσες.
    Αν είχες σώσει και το μπαούλο, θα κάναμε πάρτι όλες μας.
    Ελπίζω κάποιος να το έσωσε.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Μαριάννα μου η φωτογραφία σου για τον διαγωνισμό ήταν καταπληκτική!! Πανέμορφες και όλες οι άλλες φωτογραφίες σου και πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά για τον πύργο. Για το μπαούλο κρίμα να χαθεί τέτοιο κομμάτι και εύχομαι κάποιος να το μάζεψε. Μακάρι να μπορούσες να το πάρεις εσύ. Φιλάκια πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μαριαννα καταρχας χρονια πολλα για το κοριτσακι σου να το χαιρεσαι , συγχαρητηρια για την υπεροχη φωτογραφια σου και για ολη την ξεναγηση στον υπεροχο πυργο οσο για το σεντουκι , κατι τετοιες στιγμες που συνανταω τετοιους θησαυρούς αρχιζουν οι διενεξεις με το καλο μου " νατο παρω " " Οχι τι να το κανεις στο τελος θα μεινουν αυτα στο σπιτι και θα φυγουμε εμεις αμαν πια " κλπ κλπ σε φιλω αστερι μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...