Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Η ωραία, ο ωραίος και το τέρας

Η 'Ανοιξη κοντεύει να τελειώσει  κι εγώ ανυπομονούσα εδώ και καιρό να δώ την κληματίδα μου (Clematis Jackmanii) να ανθίζει, γιατί πέρυσι δεν τα ειχε πάει καθόλου καλά.
 Και δεν έχω παράπονο, σιγά-σιγά άρχισε να καλύπτεται από τα ωραία και μεγάλα μωβ άνθη της 
και να στολίζει το γωνιακό παρτέρι της βεράντας μου.
Μέχρι που παρατήρησα πως κάποια λουλούδια της είχαν τα πέταλά τους καταφαγωμένα!
Προχθές, επιστρέφοντας από την θάλασσα, μόλις άνοιξα την μπαλκονόπορτα έριξα και πάλι το βλέμμα μου στην "μωβ γωνιά" και το μάτι μου έπιασε αμέσως την κίνηση μιάς μεγάλης πεταλούδας.  
Δεν άργησα ούτε λεπτό, να μπώ και να πάρω την φωτογραφική μου μηχανή.
Πού είσαι, πού είσαι πεταλούδα;;; πρόλαβες να το σκάσεις ή είσαι κάπου κρυμμένη;;; 
Για καλή μου τύχη, εκείνη την στιγμή φτερούγισε μιά μικρότερη και μπόρεσα να εστιάσω τον φακό μου σ'εκείνο το σημείο. 
 Εκείνη πέταξε μακρυά και χάθηκε, αλλά η άλλη, η μεγάλη, έμεινε ακίνητη και μου έκανε την χάρη 
να ποζάρει για λίγη ώρα, άν και με κλειστά τα φτερά της.    
Και τότε κατάλαβα πως δεν ήταν μια απλή πεταλούδα, αλλά κάτι άλλο, 
μιά μεγάλη λιβελούλα ίσως ή κάτι παρόμοιο.
Φυσικά και το έψαξα την ίδια κι όλας μέρα, αλλά, δεν εύρισκα εύκολα πληροφορίες αφού δεν ήξερα με ποιά ονομασία να ψάξω.   Η εμφάνισή της και τα χρώματά της μου θύμησαν όμως πως πριν από έναν χρόνο, είχα φωτογραφίσει ένα νευρόπτερο
 
Nemoptera Coa
κι έτσι αναζήτησα την λύση σ'αυτή την κατηγορία. Και έπραξα σωστά, αφού αμέσως το βρήκα!
Να σας συστήσω λοιπόν τον Μυρμηλέοντα
Δεν τον είχατε ακόμα διακρίνει;  μα, γι αυτό σας τον έφερα πιό κοντά!
Palpares libelluloides is a species of Αntlion in the genus Palpares belonging to the Myrmeleonidae family. It is found across Southern Europe.
 
Palpares libelluloides, le "Grand Fourmilion", est un insecte névroptère de la famille des myrméléontidés que l'on trouve en Europe méridionale.
The Αntlions are a group of about 2,000 species of insect in the family Myrmeleontidae, known for the fiercely predatory habits of their larvae, which in many species dig pits to trap passing ants or other prey. The adult insects are less well known, as they mostly fly at dusk or after dark, and may be mistakenly identified as dragonflies or damselflies; they are sometimes known as antlion lacewings, and in North America, the larvae are sometimes referred to as doodlebugs because of the strange marks they leave in the sand.

'Αλλη του ονομασία, είναι Μυρμηγκολέων 
και γιατί ονομάζεται έτσι, θα αναρωτηθείτε.     Είναι ένα φτερωτό μυρμήγκι, μεγάλο σαν λιοντάρι, ή μήπως είναι ένα 'λιοντάρι' που τρώει μυρμήγκια.  Μπερδεμένη ιστορία για όποιον δεν ξέρει και πάρα πολλά για τα πλάσματα της φύσης.   
  Το διαδίκτυο όμως μας δίνει πολλές πληροφορίες, αρκεί να έχεις τον χρόνο να ψάξεις. 


μυρμηκολέων (Μyrmeleon). Γένος νευρόπτερων εντόμων της οικογένειας των μυρμηκολεοντιδών ή μυρμηλεοντιδών (myrmelontidae)· ονομάζεται, επίσης, μυρμηλέων. Τα ενήλικα έντομα, που φτάνουν σε μήκος τα 4 εκ., έχουν μακριά και λεπτή κοιλιά και δύο ζεύγη διαφανών πτερύγων με ευδιάκριτες νευρώσεις, θυμίζοντας στη μορφή τις λιβελούλες. Πετούν αδύναμα, κατά προτίμηση κατά τη δύση του ήλιου και τρέφονται ελάχιστα ή καθόλου. 
Στην κατάσταση της προνύμφης, ωστόσο, ο μ. τρώει με αδηφαγία έντομα, κυρίως μυρμήγκια, τα οποία συλλαμβάνει με έξυπνο τρόπο. Βαδίζοντας προς τα πίσω και χρησιμοποιώντας το κεφάλι της σαν μικρό φτυάρι, η προνύμφη σκάβει στην άμμο μια τρύπα σε σχήμα χωνιού. Στη συνέχεια κρύβεται στο βάθος της τρύπας, αφήνοντας να προβάλλει μόνο το κεφάλι της, που είναι εφοδιασμένο με μακριά και ισχυρά οδοντωτά σαγόνια, όμοια με λαβίδα. Όταν ένα μυρμήγκι ή άλλο μικρό έντομο βρεθεί στο χείλος της παγίδας, η προνύμφη του μ. διευκολύνει το γλίστρημα προς το εσωτερικό, εκτινάσσοντας στο θύμα μικρές ποσότητες άμμου· όταν η λεία φτάσει στο βάθος του χωνιού, η προνύμφη την αρπάζει, τη διατρυπά με μία αιχμή της λαβίδας, η οποία εγχύει δηλητήριο και ύστερα την απομυζά· όταν τελειώσει το γεύμα της, πετάει τα υπολείμματα (εξωσκελετό κ.ά.) του θύματος έξω από το χωνί. 
 Την άνοιξη, αφού ολοκληρώσει την ανάπτυξή της, η προνύμφη σχηματίζει ένα λευκό κουκούλι καλυμμένο με άμμο, μέσα στο οποίο μεταμορφώνεται σε ώριμο έντομο. 
Το πιο κοινό είδος μ. της Ευρώπης είναι το Μyrmeleon formicarius. Οι μυρμηκολεοντίδες είναι γενικά διαδεδομένοι στις τροπικές και εύκρατες περιοχές· ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά είδη της οικογένειας, αρκετά κοινό στις μεσογειακές περιοχές, είναι το Ρalpares libelluloides, το άνοιγμα των φτερών του οποίου ξεπερνά τα 10 εκ. 
Πηγή: http://www.ygeiaonline.gr/component/k2/item/37484-myrmhkolevn 
Κατά τα φαινόμενα, ο ωραίος ενήλικας Μυρμηλέων, ούτε κάν ευθύνεται για τις δαγκωματιές στα άνθη της κληματίδας μου!
 Αθώος λοιπόν ο κατηγορούμενος!
'Αντε τώρα να ψάξω να βρώ ποιός είναι ο φταίχτης!

Είχα ξεχαστεί, εδώ και καιρό και δεν σας έδειξα την φωτογραφία μου με την οποία συμμετείχα στο Δρώμενο Φωτογραφίζειν της Μαρίας του "Μιά ματιά στον ήλιο με γιορτινά".
Ευχαριστώ πολύ όλους όσους ψήφισαν το ταπεινό μου χαμομηλάκι, το οποίο ξαναγεννιέται κάθε χρόνο σε πολλές μεριές του κήπου.  'Οσοι δεν έχετε ακόμα δεί τις πανέμορφες φωτογραφίες του δρώμενου, να περάσετε να τις θαυμάσετε. Αξίζουν συγχαρητήρια, τόσο στην νικήτρια, την Άννα μας, όσο και σε όλες τις άλλες συμμετοχές, αλλά φυσικά και στην Μαρία για την άψογη όπως πάντα διοργάνωση.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

24 σχόλια:

  1. Υπέροχη η φωτογραφία σου στο δρώμενο της φωτογραφίας, Μαριάννα μου. Υπέροχα και τα λουλούδια σου. Το όνομα Μυρμηγκολέων πρώτη φορά το ακούω. Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χάρη σε σένα και τις φωτογραφίες σου, μαθαίνουμε ένα σωρό πράγματα Μαρία Άννα μου.
    Ελπίζω να βρεις τον αίτιο για τα λουλούδια σου.
    Μπράβο για τη συμμετοχή σου στο δρώμενο της Μαρίας.
    Είναι υπέροχη η φωτογραφία σου .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι υπέροχες και καθαρές φωτογραφίες!
    Σ΄ευχαριστώ για την συμμετοχή!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Superbe clématite !!! Et papillons !!!
    Les clématites n'aiment pas le climat d'ici...dommage, car je les trouve magnifiques...
    Bonne semaine !
    Anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου στο Φωτογραφίζειν Σ'ευχαριστώ για την αναφορά.
    Τώρα θα σε συγχαρώ για άλλη μια φορά για τις φωτογραφίες σου και τις πληροφορίες που μας χαρίζεις γιατί εγώ προσωπικά δεν ήξερα τον Μυρμηλέοντα και είναι υπέροχος. Τι ωραία φώτο!!!
    Όμως και η περικοκλάδα σου μ'αρέσει και ψάξε για ακρίδα. Αυτές αφήνουν τα φύλλα έτσι πιστεύω.
    Ωραίο και το χρώμα της.
    Υπέροχα όλα
    Να σαι καλά Μαριάννα μου
    Καλή σου εβδομάδα
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα Μαριαν μου!
    Υπεροχες όπως πάντα όλες οι φωτογραφίες σου!
    Πανέμορφη όπως ακριβώς την θυμάμαι η μωβ κλιματιδα σου!
    Εξαιρετικές λήψεις αυτές με τον Μυρμηλεοντα...πρώτη φορά βλέπω αυτο το έντομο!
    Σίγουρα ειναι ακρίδα,εχω το ίδιο πρόβλημα με τα φυτά μου!
    Συγχαρητηρια για την συμμετοχή σου! Καλη εβδομαδα και καλα μπάνια!!Πολλα φιλακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Fabulous shots! The purple flowers are stunning and the butterfly is such awesome. The colours are stunning
    Hugs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. υπεροχες ληψεις και μαγευτικό χρωμα αυτο το μοβ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απίστευτο Mari Anne .....!!!
    Οι μικρο-φωτογραφίες σου μαγικές, αναδεικνύουν στα μάτια μας τον κόσμο της φύσης.
    Εντάξει, το λάτρεψα το φυτό σου με το λουλούδι του. Πανέμορφο. Τον βρήκες λοιπόν τον ένοχο έτσι ;
    Μπράβο Καλή μου φίλη και για τη φωτογραφία σου στον διαγωνισμό....!
    Πραγματικά ανέδειξε τη δύναμη της αναγέννησης....! με πολύ έντονο νόημα.
    Να είσαι καλά και να δημιουργείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καταπληκτικές φωτογραφίες Marie-Anne μου! Αλλά εσύ δεν στάθηκες εκεί, μας έδωσες και τόσες γνώσεις, είσαι υπέροχη!!
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου και την ανάρτησή σου!
    Φιλιά γλυκά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ όμορφο το δέντρο σου και ωραίο χρώμα

    ωραία η φωτογραφία που συμμετείχες στο Φωτογραφίζειν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ όμορφο χρώμα η κληματίδα !!
    Δεν γνώριζα την ύπαρξη του συγκεκριμένου εντόμου αν και νομίζω ότι πρέπει να το έχω δει με ανοιγμένα φτερά... πάντως ευχαριστούμε για τις πληροφορίες και τις τόσο άψογες φωτογραφίες !!! Η φωτό με το χαμομήλι υπέροχη επίσης !!!! Σε φιλώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχες οι φωτογραφίες σου Μαριάννα μου, καθώς και ο κήπος σου!
    Μας έμαθες τόσα σήμερα και σ΄ευχαριστώ!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Il s'en passe des choses dans ton jardin Marie-Anne!
    La clématite est superbe. Elle avait sûrement besoin de prendre un peu de repos l'an dernier.
    Quel bel insecte que ce fourmillion. Il se sentait à l'aise sous ton objectif puisque ses ailes étaient fermées.
    Tu as vu la beauté de son "craquelé"? Nous ne ferons jamais aussi bien que la nature!
    Bon après-midi à toi.
    Grosses bises.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κρατώ μόνο τις υπέροχες φωτογραφίες, το λουλούδι σου που το καταζήλεψα και σου αφήνω ..αμανάτι τα ζουζούνια που τα φοβάμαι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευτυχώς που υπάρχετε εσύ και η Μαρία και μαθαίνω πράγματα χωρίς να ψάξω!!!
    Το ταπεινό χαμομηλάκι είναι πάντα εντυπωσιακό.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. καλα επαθα πλακα...τι υπεροχο μωβ ειναι αυτο? σοβαρα τωρα... εγω για πεταλούδα της νυκτας θα το περνουσα...ασχετη εντελως λεμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πάντα μου προκαλουν θαυμασμό όσα ανακαλύπτουμε για αυτα τα μικρα πλάσματα! Ενας αξιοθαυτος κόσμος με δυναμεις και δυνατότητες επιβίωσης! Θυμηθηκα τις μεγαλες μαυροκίτρινες αραχνες που φωτογραφισα περυσι στο περιβόλι μας κι εφτιαχναν μια εντονη λευκή λωρίδα στον ιστό τους, για να τη διακρίνουν τα πουλιά και να μην περνουν απο κει και τους τον χαλάνε!
    Όσο για τον ένοχο, ψαξε για καμιά κάμπια -αν και αυτές συνηθως τρωνε τα πράσινα μέρη των φυτών. Αυτες τις μέρες έκαναν επιδρομη στις βιολέτες της πεθεράς μου!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. καλημέρα αγαπημένη μου
    υπέροχες φωτογραφίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το συναντώ και εγω στα λουλούδια μου γιατί έχω πολύ μεγάλο κήπο ,αλλά απο εσένα έμαθα για'αυτό το ζουζούνι που τα μασουλάει χαχαχα Πανέμορφες οι φωτο σου και ειδικά το μώβ κλέβει την παράσταση...πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρα κι από μένα!! Η Φύση έχει μεριμνήσει για όλα, Μαριάννα μου! Τί ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μας έδωσες. Ήθελα να' ξερα πού και πώς τα εντοπίζεις όλα αυτά: ονόματα πουλιών, ζουζουνιών, λουλουδιών...Είσαι καταπληκτική! Όμορφο και το λουλούδι σου, μας έφτιαξε τη διάθεση! Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πανέμορφη η κληματίδα σου με τα μωβ λουλούδια, αλλά και ο "επισκέπτης" σου εντυπωσιακός και ενδιαφέρων τύπος!!!
    Αγνοούσαμε την ύπαρξη του.Ευχόμαστε να βρεις σύντομα "το τέρας" που μασουλάει τα πέταλα των λουλουδιών.
    Η φωτογραφία με την οποία πήρες μέρος στο δρώμενο μας αρέσει πολύ!!!
    Καλή συνέχεια σε ότι κάνεις!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είναι λίγο τρομακτική η εμφάνιση του μυρμηγκολέοντα ε;;; Ούτε που ήξερα πως υπάρχει... αλλά στην τσιμεντούπολη που να τον δεις. Δεν έχουμε όλοι τον δικό σου Παράδεισο Μαριάννα μου που κάθε φορά που δείχνεις γωνιές του κήπου σου που πέφτουν τα σαγόνια που λένε... Πολλά φιλάκια!

    www.artdecorationcrafting.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλημέρα και καλό σου μήνα, Μαριάννα μου. Μου έλειψες από τη μπλογκογειτονιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...