Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

Περί δαντέλας ο λόγος...

  Εδώ και μήνες, οι δαντέλες δίνουν και παίρνουν στο découpage!

 Δαντέλες σιλικόνης, δαντέλες από πηλό, δαντέλες από ατλακόλ και δεν ξέρω κι εγώ από ποιά άλλα υλικά...είναι η νέα μόδα, και ομολογώ ότι έχω θαυμάσει πολλά υπέροχα έργα, πρώτα από τις δασκάλες του είδους, και έπειτα από πολλές γνωστές και φίλες του Facebook.  
'Εκανα κι εγώ μιά έρευνα στα διάφορα sites αλλά η ιδέα του να παραγγείλω μερικά καλούπια σιλικόνης για να τα χρησιμοποιήσω στην 'παραγωγή' δαντέλας σε διάφορα σχέδια, καθώς και η όλη διαδικασία - το γέμισμα του καλουπιού, η αναμονή για το στέγνωμα, το ρίσκο να μην βγεί καλή η δαντέλα...με προβλημάτιζαν και έτσι δεν προχώρησα σε καμμία αγορά. 

Πρόσφατα όμως, θυμήθηκα πως πριν από πολύ καιρό είχα δεί τυχαία ένα βιντεάκι σε κάποιο ρωσσικό blog στο οποίο, η δαντέλα που χρησιμοποιούσε η παρουσιάστρια ήταν...πλαστική! 
Δύο μέρες αργότερα, βρέθηκα στην λαϊκή αγορά της περιοχής μας και ενώ σταμάτησα για να αγοράσω ένα εργαλείο κουζίνας που χρειαζόμουν, έπεσε το μάτι μου στα ρολλά με τα πλαστικά τραπεζομάντηλα του διπλανού εμπόρου. Ανάμεσα στους φανταχτερούς μουσαμάδες, είδα πως είχαν και πλαστική δαντέλα με το μέτρο, και μάλιστα σε διάφορα σχέδια.    
'Δεν χάνω τίποτα να δοκιμάσω' σκέφθηκα και αγόρασα μισό μέτρο από 4 διαφορετικά σχέδια. 

Ξεκίνησα δειλά-δειλά μ'ένα μόνο μοτίφ από την δαντέλα 
 το οποίο κόλλησα πάνω σ'ένα τετράγωνο ξύλο.
  
Αφού στέγνωσε καλά,  κι επειδή το ξύλο ήταν γυαλιστερό (σαν φορμάϊκα) 
το πέρασα ολόκληρο με αστάρι και στην συνέχεια με  χρώμα κιμωλίας.
 
'Εκανα διάφορες δοκιμές με πατίνες,
 
 αλλά δεν με ενθουσίασε το αποτέλεσμα.
Τελικά, το έβαψα πάλι με γκρίζο χρώμα κιμωλίας και με καφέ κερί, και στην συνέχεια 
τόνισα με χρυσή δαχτυλοπατίνα το ανάγλυφο μοτίφ (ίσως το παράκανα λίγο...)
Η δεύτερη δοκιμή μου έγινε πάνω σ'ένα μπουκάλι.
Εδώ έκοψα τα μοτίφ προσεχτικά με ψαλιδάκι, τα κόλλησα καλά 
 και μετά ακολούθησα την ίδια διαδικασία (αστάρι με κόλλα και κιμωλία, λευκό ακρυλικό αναμεμειγμένο με τυρκουάζ σκόνη, λίγο découpage, πατίνα, χρυσή δαχτυλοπατίνα και βερνίκι).
 


 
Σαν πρώτες δοκιμές που είναι, δεν μου φάνηκαν και  άσχημες! 
Ειδικά το μπουκάλι μου άρεσε πολύ!
 Μέχρι και παρέα το έβαλα να κάνει στα ρόδια και τις κολοκύθες, φορτωμένο με τους καρπούς της αγριο-τριανταφυλλιάς, σ'αυτή την φθινοπωρινή σύνθεση!
 Εσάς, πώς σας φαίνεται;

 



41 σχόλια:

  1. Μαριαννα πολυ καλη η σκεψη σου και ομορφο το αποτελεσμα , εγω χρησιμοποιω και τις χαρτινες δαντελες αυτες που ειναι για τις τουρτες και το αποτελεσμα ειναι καλο ειδικα σε αλμπουμ, νασαι καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μarie-Anne μου, η ιδέα σου με τις πλαστικές δαντέλες είναι εκπληκτική. Και οι δύο κατασκευές σου είναι όμορφες, αλλά ειδικά το μπουκάλι είναι υπέροχο! Το αγαπώ! Ευχαριστώ για την έμπνευση, φίλη μου. Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αααα δεν το ήξερα αυτό το κόλπο, ίσως επειδή έχω πολλές χειροποίητες δαντέλες και δεν έτυχε να έχω δεί και κάτι στο φβ.Πολύ όμορφο αποτέλεσμα, ειδικά το μπουκάλι Μ άρεσε πολύ !!!!! Άντε να δω φιλενάδα σε τι άλλο θα σε θαυμάσουμε.....Δεν σε προλαβαίνουμε !!!!! Πολλά φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πωπωπω πω πω το μπουκάλι το λάτρεψα!!! Πολύ ωραία ιδέα και δεν τολμούσα και εγώ να ασχοληθώ με δαντέλες. Πολύ ωραία δουλειά και τα δυο σου κομμάτια αλλά το μπουκάλι!!!!!!!!!!!!!!!! υπέροχο!!!
    Καλή σου μέρα όλη μέρα
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή σου μέρα αγαπημένη μου, υπέροχο αποτέλεσμα και μου έδωσε ιδέες γιατί...κάποια παρόμοια πλαστική κορδέλλα την έχω και δεν ήξερα πως να την χρησιμοποιήσω!!!ΦΙΛΑΚΙΑ πολλά!!!
    Να...βλέπουμε όμως και τα μηνύματα στο φβ...οκ?ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραία ιδέα, και πολύ όμορφο το αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτές τις πλαστικές δαντέλες εγώ τις χρησιμοποιώ για στένσιλ. Ούτε που μου είχε περάσει από το μυαλό η τεχνική αυτή!!!! Μαριάννα σ' ευχαριστούμε που μοιράζεσαι μαζί μας τις καινούριες σου ανακαλύψεις!!!! Φιλιά πολλά!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαριάννα μου το μπουκάλι έγινε πολύ ωραίο! Την είχα σκεφτεί και εγώ αυτή την ιδέα, αλλά δεν την είχα υλοποιήσει. Τώρα που βλέπω το αποτέλεσμα θα το επιχειρήσω.
    Καλή συνέχεια. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Originalité et beauté sont le résultat de tes creations !!! Superbes !!!!!
    Bon Dimanche !
    Anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημερα Μαριαν μου!Πηρα και εγω ένα καλούπι στην Λάρισα που ήμουν αλλα δεν έμεινα ικανοποιημένη απο το αποτέλεσμα!
    Εχης δίκιο...πολύ μπελαλίδικο!!Αλλα η πλαστική δαντέλα δίνει καλύτερο αποτέλεσμα βλέποντας τις δημιουργίες σου!
    Μου αρέσει πολυ το καδρακι σου αλλα και το μπουκάλι έγινε φανταστικό!!Μπραβο σου!Καλη συνέχεια!Καλη Κυριακή!Πολλα φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ποιος το περίμενε Μαριαννα μου οι δαντελες να έχουν τέτοια πέραση εκτος απο τα υφασματα να μπαινουν και σε γυαλι..τι μας ιδέες μας βάζεις πες μου φιλεναδα..εξαιρετικά εγιναν και τα δυο σου και προπαντως το μπουκαλι..
    Τα συγχαρητηρια μου και από εδώ για τα παιδιά σας να ειναι ευτυχισμενα παντα Μαριαννα μου φιλακιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Chere Marie-Anne, j'admire tes expériences avec la dentelle en plstique!
    Surtout la bouteille a attiré mon regard, ses couleurs sont fantastiques!!!
    J'ai l'intention de profiter de tes testes, peut-être sur les boules de Noël. Bien sûr si tu me le permets... :)
    Gros bisous!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Merci chère Marta! Mais bien-sûr que tu peux essayer sur tes boules de Noël!!!
      Ce n'est pas une invention à moi, la dentelle plastique, ha ha ha!!!
      Je serai ravie d'admirer le résultat!!! Et je vais peut-être essayer moi-même!
      Gros bisous!

      Διαγραφή
  13. Τελικά....όπου και να τοποθετήσουμε την δαντέλα δίνει μία άλλη όψη στο χώρο,κι εσύ Μαριάννα μου,το πέτυχες με τον δικό σου εναλλακτικό τρόπο που την εφάρμοσες πάνω στα αντικείμενα και τους έδωσες μία νέα πνοή ζωής!!!! Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ όμορφα έγιναν, το μπουκάλι είνα απίθανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαριάννα μου το αποτέλεσμα από την δοκιμή σου είναι πάρα πολύ όμορφο. Και εγώ βλέπω τα καλούπια αλλά λόγο κόστους δεν μπορώ να τα πάρω. Οι δαντέλες που χρησιμοποίησες είναι πολυ καλή ιδέα και θα την δοκιμάσω και εγώ ☺☺☺☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Dearest Marie-Anne,
    Oh how smart for looking around on the weekly market! In The Netherlands I did find such plastic lace tablecloth that I transformed for using on one of my plant tables (because the water was always a problem...
    It is a joy to see the metamorphose of the initial piece of wood or bottle into really special objects.
    The bottle looks so antique with its patina and your photo styling is excellent too.
    Love the rose hips, you have so many nice things in Greece.
    Sending you hugs,
    Mariette

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαριαννάκι μου έγιναν πανέμορφα!!!
    Δε φανταζόμουν ότι θα έβγαινε τέτοιο αποτέλεσμα με πλαστική δαντέλα!

    Φιλάκια πολλά κι ευχές για καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπέροχες οι πρώτες σου δοκιμές Μαριάννα μου!
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μαριάννα έγιναν υπέροχα!!!οι ιδέα της δαντέλας φανταστική!!!μπράβο σου!!φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Coucou Mare-Anne!

    Impossible de se rendre compte que c'est du plastique une fois les créations achevées mais il donne beaucoup de relief à la dentelle. La bouteille est superbement vieillie et le motif est superbement mis en valeur! Un très beau travail!
    Bonne soirée à toi.
    Bises

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και όμως ναι !!! Οι δαντέλες της λαικής είναι μοναδικές για αυτή τη χρήση . Αλλά και οι υφασμάτινες πολύ καλές !! Το αποτέλεσμα είναι υπέροχο !! Το μπουκάλι με γοήτευσε !! Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Your creations are stunning! The vintage look of the bottle is fabulous
    Hugs Alessandra

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μια χαρά σου πήγαν οι... πειραματισμοί!
    Marie-Anne μου, νομίζω πως το κέρδισες το στοίχημα της δαντέλας!
    ***Όντως, ειδικά το μπουκάλι έγινε όνειρο!!!
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, κορίτσι μου! Καλό βραδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΩΩΩ!ΜΠΡΑΒΟ!!!το πειραμα πετυχε!!!πολυ εξυπνο!!!
    καλη συνεχεια!!!καλο μηνα!με πολλες εξυπνες δημιουργιες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μαριάννααααααααααααααααααααα,
    ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ έκανες!!!
    Δεν είχα ιδέα για τη μόδα της δαντέλας στο διαδίκτυο μα τώρα τη λάτρεψα.
    Περιμένω πώς και πως νάρθει η Δευτέρα να πάω στη Λαϊκή.
    Είχα δει κι' εγώ τα καλούπια δαντέλας από σιλικόνη, τα φλέρταρα αλλά δίστασα να τα πάρω για το φόβο της αποτυχίας. Η ιδέα σου με τα πλαστικά τραπεζομάνδηλα μου έλυσε τα χέρια.
    Το μπουκάλι σου το λάτρεψα και αν δεν κάνω κι' εγώ κάτι παρόμοιο θα σκάσω!!!!
    Καλό κι' ευλογημένο μήνα, φιλενάδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Πανέμορφα όλα , το έκαμνα κι εγώ εδώ και καιρό αυτό με τις δαντέλα σε..αυγά το Πάσχα!!!!Καλημέρα αγαπημένη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ααααααααααααχ υπεροχα τα αναγλυφα ...........!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πολύ καλή ιδέα είχες!
    Και λειτούργησε στην εντέλεια, αφού έδωσε υπέροχα αποτελέσματα!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. You are such a fast learner, Marie-Anne! All your designs are beautiful! The only lace I have is a strip on my green Welsh dresser and a few handmade doilies. Thanks for sharing your creativity!

    Have a wonderful week!

    Poppy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είσαι καταπληκτική Μαριάννα μου σε ότι κάνεις ! Φυσικά και δεν το παράκανες με τον χρυσό άλλωστε εμένα είναι η αδυναμία μου. Μου έδωσες φοβερές ιδέες γιατί έχω αρκετές δαντέλλες φυλαγμένες!

    www.artdecorationcrafting.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Prześliczne prace jestem oczarowana.Swietny pomysł na wykorzystanie koronki plastikowej.Serdecznie pozdrawiam.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Κομψοτεχνήματα όχι αστεία!! 💪💪👏👏 Φοβερό αποτέλεσμα Μαριάνν μου!! Κι εγώ έχω δει τον δαντελοπανικούλη που γίνεται!! 😂😂
    Με το καλό να συνεχίσεις τους όμορφους πειραματισμούς!! Φιλάκια!! 😙🦄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ααα!!! Τι γίνεται εδώ; Τι φοβερή ιδέα είναι αυτή με τις δανδέλες; Το χρυσό το λατρεύω και οι δανδέλες είναι αγαπημένο διακοσμητικό και εσύ κατάφερες να τα παντρέψεις με τόσο ιδιαίτερο τρόπο!Τέλεια όλα Μαριαννάκι μου γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Είναι πάρα πολύ ωραία αυτά που έφτιαξες και το χρυσό δε το το βρίσκω υπερβολικό. Το μπουκάλι εγώ ψυφίζω να παραμείνει έξω κοντά στα λουλούδια γιατί δείχνει τέλειο αναμεσά τους! Την είδα και εγώ την δαντέλα να παίζει πολύ πάνω σε αντικείμενα τελευταία και μου άρεσε όμως νόμιζα ότι είναι κανονική και την λυπόμουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μαριάνν μου γιορτάζεις σήμερα;; Θυμάμαι καλά;; Εγώ θα σου ευχηθώ χρόνια πολλά!!! Να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου γλυκειά μου!! Να σαι καλά και πάντα δημιουργική!! Σε φιλώ με αγάπη!!! ❤💋

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Πολύ αξιόλογη δουλειά έκανες Μαριάννα μου!
    Μπράβο σου! Άλλωστε η δαντέλα αποτελεί διαχρονική αξία!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...