Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022

Τέλος εποχής

Είμαστε ήδη δέκα μέρες μέσα στον τελευταίο μήνα του φθινοπώρου, κι όμως δεν είχα βρει την ευκαιρία να σας δείξω πώς πέρασα το καλοκαίρι μου!   Όχι πως πήγα κάπου...αυτά τα έχουμε ξαναπεί...διακοπές δεν πάμε, αλλά και με τον φόβο του covid γύρω μας, όσο νά'ναι οι μετακινήσεις μας και οι επαφές μας ήταν μετρημένες.  Οπότε και είχα αρκετό χρόνο στην διάθεσή μου για να ασχοληθώ με διάφορα.

Η εβδομάδα που περάσαμε με την κόρη και την εγγονή μας στο σπίτι μας ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να έχουμε! Κι ενώ η μαμά της είχε τηλε-εργασία, η Αθηνούλα μας ήταν η καλύτερη βοηθός και μαθήτρια της γιαγιάς.  

Σκέφθηκα λοιπόν πριν μπούμε για καλά στον χειμώνα, να σας δείξω κάποια απ' όσα κάναμε μαζί, όπως και άλλα που είχα ήδη φτιάξει.

Για το τέλος της σχολικής χρονιάς, μου είχε ζητήσει η κόρη μου να φτιάξω ένα δωράκι γιά την αγαπημένη δασκάλα της Αθηνάς, που θα έφευγε από το 'σχολείο', και έφτιαξα αυτό το καθρεφτάκι. 

Παράλληλα  ετοίμασα και δωράκια για τις άλλες δασκάλες του παιδικού σταθμού. 'Εξι θαλασσινά πινακάκια,  καθώς και μερικές καρδούλες από πηλό.



Της Αθηνούλας της άρεσε περισσότερο το πινακάκι με τους ιππόκαμπους! Κι έτσι, όταν ήρθε στο σπίτι αποφασίσαμε να φτιάξουμε μαζί και ένα παρόμοιο δικό της.  Επέλεξε τα μοτίβα και βοήθησε σε όλες τις φάσεις βάζοντας τις δικές της πινελιές και κολλώντας την άμμο και τα αχιβαδάκια.  Στο τέλος, έβαψε μόνη της και το κουτάκι από το γαλλικό τυρί που είχαμε φάει το μεσημέρι, για να βάλει μέσα "κάτι"!!! Και φυσικά, πόζαρε πολύ περήφανη κρατώντας το πρώτο της ντεκουπάζ.

Την επόμενη μέρα, πιάσαμε πάλι τα πινέλα! Αυτή την φορά, ξεκινήσαμε να βάψουμε σιγά-σιγά κάποια επιπλάκια για τις κούκλες. Μερικά μου τα είχε χαρίσει η Ράνια και άλλα είναι φτιαγμένα από τον μπαμπά μου...πριν από 60 χρόνια!!!! Πραγματικά, με εντυπωσίασε το ενδιαφέρον και η προσοχή με την οποία έβαφε τα επιπλάκια η μικρή μας τρίχρονη!!! Έχουμε ακόμα μπόλικα να βάψουμε!!!



Το Σαββατοκύριακο που είχε έρθει και ο μπαμπάς της, επισκεφθήκαμε δύο μουσεία στην περιοχή μας. 

Νομίζω πως σας το έχω ξαναπεί ότι η Αθηνούλα λατρεύει τις αρχαιότητες και ενθουσιάζεται με κάθε επίσκεψη σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.



Εννοείται πώς κάναμε και πολλές βόλτες, στο λιμανάκι μας, στις κούνιες, στην θάλασσα, πήγαμε ακόμα και σε παιδική θεατρική παράσταση. 

Μέχρι και πινακάκι με γυαλάκια φτιάξαμε!

Όπως καταλαβαίνετε, ήταν μιά πολύ πολύ γεμάτη εβδομάδα! 

 'Οταν πιά έφυγαν τα παιδιά για διακοπές, πήρε φωτιά η ραπτομηχανή μου!

 Έκοψα κάποια φορέματα που δεν τα φορούσα πιά, και τα μετέτρεψα σε καθημερινές φουστίτσες γιά το σπίτι και τις βόλτες, απλά περνώντας τους ένα λαστιχάκι στην μέση. 

Μετά, έπιασα τα μπλουζάκια! 

Σε ένα, είχαν ξεκολλήσει κάποια στρασσάκια (ή όπως αλλιώς λέγονται)...τα αντικατέστησα με κεντημένα λουλουδάκια. 

Στο άλλο, είχε ένα λεκεδάκι που δεν έφευγε με τίποτα...το κάλυψα με ένα υφασμάτινο λουλούδι που έφτιαξα μόνη μου. 

Σε άλλα T-shirts, έκοψα τα μανίκια και χαμήλωσα την λαιμόκοψη...κλπ. κλπ...

Σειρά είχαν τα μαξιλαράκια!

Πρώτα ένα μικρό για την Αθηνούλα, να το έχει στο αυτοκίνητο. Χρησιμοποίησα ένα υφασματάκι που μου είχε στείλει η φίλη μας η Μία σε κάποιο δρώμενό της. 

Οι φαλαινίτσες, μαζί με ένα κομμάτι από jean, έντυσαν και ένα σκαμνάκι για την θάλασσα, του οποίου το πανί χρειαζόταν αντικατάσταση. Και αφού δεν πετάμε ούτε τα μικρά κομματάκια, προέκυψε και ένας ωραιότατος καλοκαιρινός σελιδοδείκτης για το βιβλίο που διάβαζα εκείνες τις μέρες!

Ακολούθησε μία απλή και γρήγορη θήκη μαξιλαριού από ένα φούτερ που έμενε αφόρετο εδώ και χρόνια. 

Παρεμπιπτόντως, και το κάτω μαξιλάρι της πολυθρόνας (και άλλης μίας) το είχα φτιάξει πριν από καιρό, όταν 'κληρονόμησα' τις φερ-φορζέ από την μαμά μου, μέχρι να τους αγοράσω καινούργια, αλλά...ουδέν μονιμότερον του προσωρινού!

Τέλος, έραψα κι ένα μαξιλάρι από κουρελάκια,  πιό πολύ για να μάθω πώς να τα ενώνω και να καπιτονάρω, αν και δυσκολεύομαι να κάνω επαναλαμβανόμενα σχέδια και περιορίζομαι στα απλά και εύκολα. Στην πλάτη του χρησιμοποίησα το μπροστινό μέρος ενός πουκαμίσου μαζί με το τσεπάκι του.

Αντέξατε μέχρι εδώ;   Ελπίζω να μην σας κούρασα πολύ με όλα αυτά,  αλλά είναι πιά καιρός να περάσουμε σε γιορτινές δημιουργίες και κατασκευές.

Τα χρυσάνθεμα στον κήπο είναι στις δόξες τους αυτές τις μέρες, και αφού η κακοκαιρία Εύα πέρασε μάλλον ξώφαλτσα από την περιοχή μας, άντεξαν και συνεχίζουν την ανθοφορία τους.

 'Οπως και διάφορα άλλα της εποχής

Την πανσέληνο του Νοεμβρίου, το φεγγάρι του κάστορα, όπως ονομάζεται, δεν κατάφερα να την φωτογραφίσω πολύ καθαρά 

όσο την βουκαμβίλια του μπαλκονιού, και με αυτήν σας καληνυχτίζω και σας ευχαριστώ για την αντοχή σας!


11 σχόλια:

  1. Et bien tu n'as pas chômé cet été Marie-Anne ! Et avec la famille c'est encore mieux !
    De beaux travaux, de belles photos et un été bien passé !
    Nous aussi sommes restés à la maison.
    Bises et bon reste de semaine !
    Anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Dearest Marie–Anne,
    What a lovely time had with your granddaughter and she is an eager learner and great follower of your handicrafts.
    Kudos to you for not revealing her face to the www!
    It is so annoying to see mothers and grandmothers showing picture after picture from their little ones! DANGEROUS and also nauseating...
    No wonder, those gifts got handed with pride to the teachers and will be forever remembered.
    The garden yielded abundant beauty as well.
    We're now getting some cooler nights so the airconditioning is set to heat.
    Today I will widen one more flannel duvet cover so it perfectly fits the 25 cm wider down duvets from Yves Delorme. Over the years they made them larger... But luckily I had a spare sheet and last week I produced one and today I will finish the 2nd.
    Staying cozy for winter!
    Big hugs,
    Mariette

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω να πω ότι τα μικρά κορίτσια είναι ευλογημένα, Μαριάννα μου, έχοντας δίπλα μια γιαγια καλλιτέχνισα, φορτωμένη με διάθεση, φαντασία και μεράκι για να συνεργαστεί, να καθοδηγήσει, να εμπνεύσει.
    Αχ αυτά σου τα πινακάκια με τρελαίνουν βρε θηρίο! Είναι υπέροχα, μοναδικά.
    Όπως είναι όλη η γκάμα της δημιουργίας σου, σε κάθε είδος και αντικείμενο. Δεν είναι άλλωστε, πρώτη φορά που θα το πω αυτό!
    Εκείνο που με εντυπωσίασε είναι η διάθεση των κοριτσιών για τα Μουσεία και τις αρχαιότητες! Ωπ εδώ είμαστε είπα! Μπράβο. Σπάνιο στις συνθήκες μας να το βλέπουμε αυτό. Και εδώ κάτι είδα και θέλω να ρωτήσω:
    Είδα στη φωτογραφία "Ορυκτολογικό μουσείο Λαυρίου". Τι σχέση έχουμε με το Λαύριο, Μαριάννα μου; Με ενδιαφέρει να μάθω την πιθανή ύπαρξή της.
    Πολλά φιλιά καλή μου φίλη και άντε τώρα, καλό τέλος Φθινοπώρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου για τα καλά σου λόγια! Να δείς πόσο χαίρομαι εγώ που βλέπω την εγγονούλα μας να δείχνει τέτοιο ενδιαφέρον για μάθηση, όχι μόνο σ'αυτά που της δείχνω εγώ, αλλά περισσότερο σε όσα βλέπει στα μουσεία και κάνει και ερωτήσεις για τα εκθέματα. Να φανταστείς, είχαν πάει πέρυσι στην Βαρκελώνη (που ήταν μόνο 2μισι ετών, και ακόμα μας μιλάει για τον Γκαουντί και την Σαγράδα Φαμίλια!!! Τα σημερινά παιδιά είναι τόσο έξυπνα, αρκεί οι γονείς τους να αφιερώνουν χρόνο σ'αυτά!
      Τί σχέση έχουμε με το Λαύριο, ρωτάς, φίλε μου! Απλώς, είμαστε πολύ κοντά! Σε 15 λεπτά της ώρας είμαστε εκεί και πηγαίνουμε και αρκετά συχνά. Θυμάμαι πως είχες γράψει κι εσύ ολόκληρη ιστορία για το Λαύριο και τον πατέρα σου, ή τον παππού σου, αν δεν κάνω λάθος!
      Καλό βράδυ, Γιάννη μου!!!

      Διαγραφή
  4. Κορίτσια είστε υπέροχες.
    Μεγαλώσατε, ολόκληρες κοπέλες γίνατε.
    Τα χεράκια μου τα όμορφα τί ωραία που ζωγραφίζουν!
    Μαρία Άννα μου μπράβο για όλα όσα έκανες.
    Τα καδρακια, οι καρδούλες,τα ραψίματα, όλα ένα κι ένα.
    Να είστε καλά να δημιουργήτε μαζί.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι ομορφιές γιαγιά και εγγονή !!!!
    Εμ.....μ όποιον δάσκαλο καθίσεις, αφού η γιαγιά είναι σπεσιαλίστα στα πάντα.
    Ζήλεψα όμως και την επίσκεψη στο μουσείο πετρωμάτων του Λαυρίου γιατί όσες φορές έχω βρεθεί στο Λαύριο δεν το έχω πετύχει ανοιχτό ....έχω μία μικρή συλλογή από πετρώματα.
    Το ύφασμα με τις φαλαινίτσες πολύ όμορφο, ότι έπρεπε για κει που το χρησιμοποίησες !!!!
    Τα πινακάκια και βέβαια οι αγαπημένες καρδούλες εξαιρετικά !!!!
    Όσο πας ανεβαίνεις και επίπεδο στη ραπτική με τόσα που έφτιαξες και με καπιτονάρισμα παρακαλώ
    Να είσαι καλά φιλενάδα να δημιουργείς κι εμείς να απολαμβάνουμε.....τα φιλιά μου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα τι ομορφιές κάνατε γιαγιά και εγγονή τι ωραία συνύπαρξη και τι πολλές δημιουργίες στο τέλος εποχής φτιάξατε μαζί Μαριάννα μου . Χαρώ σας και τις δύο...
    Μα τι οργασμός δημιουργίας ήταν αυτός φίλη μου! και όλα ένα κι ένα τι να πρωτοθαυμάσω δεν ξέρω.
    Εκεί όμως που σου δίνω τα συγχαρητήρια είναι που φυτέψατε στην καρδιά της μικρής Αθηνάς την αγάπη της για τις αρχαιότητες και τα μουσεία, που σίγουρα το παιδί από κάπου την έμαθε και νομίζω ότι η μικρή θα έχει εσάς σαν παράδειγμα!
    Χαίρομαι γιατί η μεγάλη μου εγγονή κανει αυτή ακριβώς την δουλειά στο μουσείο Γουλανδρή που εργάζεται την ιστορία τέχνης σε παιδιά, μέσα από το παιχνίδι και ξέρω ότι τα παιδιά κυριολεκτικά ρουφάνε τις πληροφορίες. Ενα μεγάλο μπράβο σας!
    Να είστε καλά και να περνάτε πάντα έτσι όμορφα καλή συνέχεια σε ότι κάνεις Μαριάννα μου φιλιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γεια στα χέρια σας γιαγιάς και εγγονής. Όμορφες δημιουργίες όλες! Λένε το μήλο κάτω απ' τη μηλιά θα πέσει. Κι από ότι φαίνεται δίκιο έχουν. Άλλωστε η μικρούλα έχει καλή δασκάλα. είναι όμορφο να εκφράζεται με φαντασία και δημιουργικότητα και να αποκτά όμορφες αναμνήσεις. Να είστε καλά Μαριάννα μου να δημιουργείτε.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. You made lots of lovely things! It is so nice to teach your granddaughter all your craft skills. And of course great to be able to spend time with her! You flowers look great!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όλα τα έργα σου είναι θαυμάσια. Πάντα είμαι σταθερή φαν σου! Εκείνο που με κάνει να χαμογελώ και σίγουρα εσένα να περηφανεύεσαι είναι η μικρή σου που σε ακολουθεί κατά πόδας. Και ενδιαφέρον για μουσεία και για κατασκευές!! Μπράβο σου και μπράβο στους γονείς της
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...