Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019

Κάποιες δειλές δοκιμές με τον πηλό



 
Πάντα μένω με το στόμα ανοικτό θαυμάζοντας τις διάφορες δημιουργίες από πηλό που παρουσιάζουν φίλες και γνωστές. 
Κάποια είναι απλά έργα, άλλα πιο περίπλοκα και εντυπωσιακά και μερικά είναι πραγματικά αριστουργήματα!   
Αγαλματάκια, διακοσμητικά τοίχου, πίνακες ολόκληροι, φτιαγμένα όλα με μεράκι αλλά και τεχνικές που δεν μπορώ καν να φανταστώ, αφού δεν είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω κάποιο σεμινάριο.   
Δεν λέω πως δεν έχω πιάσει ποτέ πηλό στα χέρια μου... και εννοείται πως αναφέρομαι στον αυτοξηραινόμενο πηλό και μόνο!   
Είχα φτιάξει, πριν χρόνια, Χριστουγεννιάτικα στολίδια (αστεράκια, καρδούλες, κλπ)  
και είχα αποτυπώσει πάνω τους και σχέδια από κάποια πετσετάκια της γιαγιάς.
Είχα φτιάξει ακόμα και αυτά τα χαριτωμένα μανιταράκια που στόλισαν τις γλαστρούλες μου.

 
Και τέλος, είχα αντιγράψει ένα διακοσμητικό τοίχου που είχα αγοράσει κάποτε στην Λίνδο.  Καταλαβαίνετε τι εννοώ…. Ακούμπησα αυτό το πλουμιστό κοκοράκι πάνω στον πηλό που είχα ανοίξει με ένα ρολό, το έκοψα γύρω-γύρω, του έκανα λίγες χαρακιές και το άφησα να στεγνώσει στον αέρα.    
 
Ούτε κάν γνώριζα πως έπρεπε να βρέξω τα δάχτυλά μου με νερό, να λειάνω τις άκρες και την επιφάνεια, και φυσικά δεν είχα φανταστεί πως στεγνώνοντας ο πηλός μου θα συρρικνωνόταν, όπως και έγινε, και έτσι το κοκοράκι μου βγήκε πιο μικρό από το πρωτότυπο!     
 
Δεν απογοητεύτηκα και τόσο…πήρα τα ακρυλικά μου και το χρωμάτισα και μάλιστα καμάρωνα που πέτυχα αρκετά τις αποχρώσεις του πρωτότυπου…χα χα χα!!!
Από τότε όμως, δεν επιχείρησα να ξανακάνω κάτι.
Τώρα τελευταία, τακτοποιώντας μια μέρα τα υλικά μου, είδα πως είχα δύο πακέτα πηλού και ενώ ήμουν σίγουρη πως θα έχει πιά ξεραθεί, άνοιξα το πρώτο και ήταν μια χαρά! 
Έχοντας δεί τόσες όμορφες δημιουργίες, είπα να δοκιμάσω να φτιάξω κάτι.       
Αυτή την φορά,  έφτιαξα πρώτα στο χέρι μερικά λουλουδάκια και φυλλαράκια… 
δεν είχα και έμπνευση να κάνω κάτι πιο συγκεκριμένο.  
Σε άλλα κομματάκια  που τα άνοιξα με το ρολό έκανα σχέδια χρησιμοποιώντας  ότι  εύρισκα μπροστά μου…από ένα καπάκι αποσμητικού ψυγείου(!), έως ένα καπάκι από στυλό,  ένα κομματάκι από πλαστική ψάθα, ένα ανάγλυφο μπουκαλάκι από άρωμα.

Το λάθος που έκανα αυτή την φορά ήταν πως το φύλλο του πηλού που άνοιξα ήταν μάλλον πολύ λεπτό και έτσι, με την ζέστη που έκανε, δεν πρόλαβα κάν να τα αναποδογυρίσω και στέγνωσαν  γρήγορα  χωρίς, φυσικά,  να παραμείνουν επίπεδα!  Τι να κάνω βρε παιδιά;…ακόμα αρχάρια είμαι…χα χα χα!

Αφού όμως, όπως με ξέρετε,  πάντα προσπαθώ να δίνω μια δεύτερη ευκαιρία στα πράγματα,  από τα σκάρτα κομμάτια κατάφερα να βγάλω κάποια άλλα!
 
Το πρώτο, το τριγωνικό, το έκοψα προσεκτικά με το ψαλίδι,  το έτριψα με γυαλόχαρτο 

 και  αφού το έβαψα και το πέρασα με βερνίκι, έγινε ένα μικρότερο μεν αλλά αρκετά συμπαθητικό μενταγιόν! Η χάντρα είναι κι αυτή πήλινη.
Το μεσαίο, το στρογγυλό, είχε γίνει λίγο πιο χοντρό, κι έτσι έμεινε ίσιο.
Το τρίτο, κύρτωσε τόσο πολύ, που μόλις το έπιασα έσπασε.
Και το μεγάλο…ε αυτό κι αν έγινε…σαν σέλα αλόγου !!!
 
Και όμως ούτε αυτό πήγε χαμένο!  Το έκοψα λίγο από εδώ, λίγο από εκεί, και με τα κομματάκια του σχημάτισα μια πεταλούδα (λίγο χοντροκομμένη θα έλεγα) 
που πήγε και κάθισε πάνω στο ανθισμένο κλαδί  
το οποίο είχα ήδη σχηματίσει  πάνω σ’ένα κομμάτι ξύλο  που είχα προηγουμένως  ετοιμάσει 
με χρώματα κιμωλίας!
Μια χαρά πινακάκι  μου φάνηκε! Κι έτσι  έκανα κι εγώ ένα mixed media! 
Μετά από δύο ημέρες,  ξανάπιασα τον πηλό…πριν ξεραθεί ότι είχε μείνει στο πακέτο…
Πρώτα ενσωμάτωσα ένα από τα σπασμένα κομματάκια σε ένα καινούργιο μενταγιόν…
 
πιο απλό δεν γίνεται!!!
Και για το τέλος, σας άφησα τα πιο ενδιαφέροντα!

Σφραγίδες από καουτσούκ, κόψιμο, στέγνωμα, βάψιμο, βερνικάκι  και έτοιμα τα μενταγιόν!!!

  
Στις παραπάνω φωτογραφίες φαίνεται καθαρά και το πόσο συρρικνώνεται ο πηλός όταν στεγνώσει. 
Συμβαίνει άραγε με όλες τις ποιότητες και μάρκες πηλού;

Από τι έγιναν οι σφραγίδες δεν θα με ρωτήσετε;  πολύ απλά, από την σόλα μιάς παντόφλας!!! 
Ειλικρινά, την ώρα που πήγα να πετάξω στα σκουπίδια τις παλιές μου παντόφλες, 
έπεσε το μάτι μου στις σόλες τους που είχαν ανάγλυφα σχέδια!
 
Και φυσικά, δεν έχασα την ευκαιρία να τις κόψω και να τις κρατήσω. 
Γιά ρίξτε μιά ματιά στις παντόφλες σας…μπορεί να κρύβουν όμορφες σφραγίδες...χα χα χα!!!!!!
Κι εδώ, τα τρία τελευταία, μαζί με ένα ξύλινο που είχα φτιάξει νωρίτερα με découpage και κρακελέ.
Ειδικά αυτό, μου άρεσε πάρα πολύ!!!
Και, όπως βέβαια δεν ήμουν προετοιμασμένη ώστε να έχω εφοδιαστεί με υλικά για κοσμήματα, 
του πέρασα ένα απλό κορδονέτο και το φόρεσα κι όλας στην προχθεσινή μου έξοδο στο θέατρο!

Ααα, με την ευκαιρία να σας δείξω και κάτι άλλο!   
Πριν λίγο καιρό είχαμε πάει στο θέατρο των Βράχων, αλλά πραγματικά είχαμε πιαστεί στα ξύλινα καθίσματα  -και μάλιστα χωρίς πλάτη-.   
Αυτή την φορά προνόησα και πήρα μαζί μου δύο μαξιλαράκια, τα οποία έφτιαξα με δύο κομμάτια αφρολέξ που έβαλα μέσα σε δύο θήκες που είχα.
  
Για την ‘διακριτική’ μεταφορά τους  στο θέατρο έραψα, στα γρήγορα, μία βολική υφασμάτινη τσαντούλα  από ένα κομμάτι  πανάλαφρο συνθετικό ύφασμα που δεν ήξερα τι να το κάνω…σιγά να μην γλύτωνε κι αυτό…χα χα χα!!!! 
Τώρα το καλοκαίρι, στα υπαίθρια θέατρα…μην ξεχνάτε τα μαξιλαράκια σας!!!

Καλό Σαββατοκύριακο!!!

8 σχόλια:

  1. Ααα!!!!
    Έπεσε πολύ εργασία Μαρία Άννα μου!
    Μια χαρά τα οας με τον πηλό.
    Αν δεν δεις μαθήματα,σίγουρα κάνεις
    λάθη αλλά εσύ κατάφερες και τα λάθη τα έκανες κοσμήματα!
    Η παντόφλα σφραγίδα, όλα τα λεφτά 😂😂
    Κι εγώ εντόπισα ενδιαφέρον σχέδιο σε παιδικά παπούτσια.
    Μόλις δεν θα τα φοράνε πια, θα τα περιποιηθώ 😂😂😂😂
    Όσο για τα μαξιλαράκια, πολύ καλή η σκέψη σου κι έχω αφρολεξ.
    Τα βάζω στο πρόγραμμα.
    Να περνάτε καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο πηλός αγαπημένο μου στοιχείο , φτάχνω και έφτιαχνα πάντα παλιά με τον πηλό που έψησα και δίδασκα ,τώρα πια με τον ψυχρό γιατί ο φούρνος ο παλιός για κεραμικά δεν συμφέρει.Μια χαρά τα πας, φτιάχνεις υπέροχα δωράκια θα δεις πως η ασχολία με πηλό είναι και λίγο..αρρώστια, δεν θα σταματάς τις ιδέες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μιά χαρά τα πας με το πήλο!! Ωραία κομμάτιο! Και η στάντα πολύ πρακτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μικρά και μεγάλα εκπληκτικά κοσμήματα και στολίδια. Φτιαγμένα με μεράκι καρδιάς και συναισθημάτων. Τι να πω βρε Μαριάννα μου. Ομορφαίνεις τις καρδιές μας. Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βρε Μαριάν με εκανες και γέλασα με την σόλα της παντόφλας....θα με εξαναγκάσεις να κοιτώ τις σόλες μήπως και ανακαλύψω κάτι ενδιαφέρον.Πολυποικιλία κατασκευών η σημερινή ανάρτηση και σίγουρα μαθαίνουμε μέσα από τα λάθη μας αν δεν δοκιμάσεις πως θα πετύχεις αυτό που θέλεις να κάνεις !!! τον πηλό τον αγαπώ πολύ και μάλλον και αυτός με πάει.. αλλά τώρα δεν έχω διάθεση να ασχοληθώ μαζι του Καλό Βραδυ με αγάπη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ααααααααααααααα τι λες τωρα που το σκεφτηκες... ναι σταμπες υπαρχουν παντου αρκει να χεις ματια να δεις!!!και συ εχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Dearest Marie-Anne,
    Wow, you have been quite adventurous in working with clay and you created some interesting pieces along the way!
    Yes, one only learns by trial and error and some good laughs at times.
    Sending you hugs and wishing you happy weekend!
    My post from July 30 did not show up on the side line of my blog, don't know why. We've been the closest to Greece as we ever got (well, we landed once in Athens...) with our visits in Bulgaria and Romania...
    Mariette

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά Μαριαννα μου ηταν να μην παρεις μπροστα του εδωσες και καταλαβε του πηλού ..χα.χα και μαλιστα χωρις σεμιναρια..μια χαρα τα καταφερες με τα κοσμηματα.. αααα για τις σφραγιδες απο παντοφλα τι να πω ..τι ιδεα μονο!!!!
    Οσο για το πινακακι μια χρα εγινε με τα λουλουδακια και την πεταλουδα.. η τελιοτητα ερχεται με την πείρα φιλη μου..
    Να περνας ομορφα με οτι κανεις .. καλο Αυγουστο και καλο υπολοιπο καλοκαιρακια φιλακιαααα!!!😁😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...