Τετάρτη 24 Ιουλίου 2019

ETHNIC TRAY and more...



Σε κάποιον περίπατο, πριν από πολλά χρόνια, συνάντησα πεταμένο κάποιο επιπλάκι, το οποίο ήταν τόσο διαλυμένο που δεν μπορούσα να καταλάβω τί ακριβώς ήταν. 
Σαν πρόσθετο κομμάτι, εξείχε αυτό που βλέπετε παρακάτω... (δεν ξέρω καν πώς να το περιγράψω) το οποίο με προκάλεσε να το μαζέψω. 
'Οταν έφτασα στο σπίτι, του αφαίρεσα τα δύο ξύλα που εξείχαν και κράτησα μόνο το πλαίσιο. Κάτι θα έβρισκα να το κάνω!
'Ελα όμως που ξεχάστηκε κι αυτό, όπως τόσα άλλα, στην μικρή αποθηκούλα όπου έχουμε τα εργαλεία του κήπου.  Πρόσφατα,  που το ξαναβρήκα, αποφάσισα να το μετατρέψω σε δίσκο!  Φυσικά αφαίρεσα το ήδη σκεβρωμένο κόκκινο λεπτό ξύλο, αλλά δεν ήταν δύσκολο να βρώ κάποιο άλλο για να το αντικαταστήσω!  Και μάλιστα, πριν κόψω και βιδώσω το νέο ξύλο, είχα ήδη περάσει το πλαίσιο δοκιμαστικά ένα χέρι χρώμα κιμωλίας. 
 Χρειάστηκε να το στοκάρω, να βουλώσω κάποιες εγκοπές που είχε, να στρογγυλέψω λίγο τις γωνίες με την ράσπα και με το γυαλόχαρτο, 
να του καρφώσω ποδαράκια (τα οποία βρήκα σ'ένα παλιό κουτί με πρόκες και ψιλολόγια), 
 και να το ξαναβάψω μέσα-έξω.
Στο εσωτερικό του κόλλησα δύο κομμάτια ύφασμα, κομμένα από ένα παλιό σταμπωτό κουρτινάκι της γιαγιάς μου.
Και γύρω-γύρω, έκοψα και κόλλησα λωρίδες από τις μπορντούρες. 
Δεν θα το έκανα εάν το κουρτινάκι ήταν σε καλή κατάσταση, αλλά ήταν κατά τόπους αρκετά ξεθωριασμένο και θα πήγαινε χαμένο. 
Εξ άλλου, έχω άλλες δύο κουρτινούλες, με πιό έντονα τα χρώματα των σταμπωτών μοτίφ που περιμένουν να τις αξιοποιήσω. 

Πάντως, αυτός ο δίσκος μου αρέσει πάρα πολύ με το ethnic στυλ που κατάφερα να του προσδώσω. 
Το ύφασμα εμποτίστηκε σε αραιωμένη κρυσταλιζέ ατλακόλ και κολλήθηκε, η παλαίωση πάνω από το χρώμα κιμωλίας έγινε με σκούρο βερνίκι νερού σε μορφή gel και oλόκληρος ο δίσκος περάστηκε με αρκετά χέρια διάφανο βερνίκι νερού.  
Ελπίζω να αρέσει και στα παιδιά όταν τον δούν από κοντά και να τον χρησιμοποιήσουν για το απογευματινό τους καφεδάκι!
Εκτός αν προτιμούν να τον κρατήσουν στολισμένο πάνω στο μπουφεδάκι της γιαγιάς, όπως τον άφησα!
 
'Ετσι κι αλλιώς, ένας άλλος μικρότερος και ελαφρύτερος δίσκος κρέμεται στον τοίχο της κουζίνας και είναι διαθέσιμος για σερβίρισμα.

Αυτός πάλι είχε φτιαχτεί πριν από χρόνια, σε άλλη μορφή...  
ίσως οι παλιές φίλες να τον θυμάστε!  
Παρ'όλο που μου άρεσε πολύ εκείνη η χαρτοπετσέτα με τα κοχύλια, αυτό το 'έτοιμο' τυπωμένο κρακελέ που είχε δεν με ικανοποιούσε γιατί δεν ήταν 'δικό' μου!
 
και όλο έλεγα πως κάποια στιγμή θα τον άλλαζα. 'Ε λοιπόν, έφτασε αυτή η στιγμή που έπιασα τον παλιό δίσκο και τον άλλαξα...

όχι πολύ...αφού έβαψα με χρώμα κιμωλίας γύρω από τα κοχύλια,  
ούτε που του έκανα αληθινό κρακελέ...μόνο λίγα 'κυμματάκια' και λίγη παλαίωση με σκούρο βερνίκι gel, αλλά απέκτησε κι αυτός ένα διαφορετικό στυλ, λίγο πιό minimal. 

Και όμως, καμμιά φορά, τα φέρνει έτσι η τύχη να ξαναβρεθεί μπροστά σου κάτι που δεν του έδινες και τόση σημασία...και θα καταλάβετε πιό κάτω τί εννοώ.
   'Οταν βρήκα, μέσα σε μιά κούτα με βιβλία του παππού, αυτό το παλιό πινακάκι, 
 εντελώς τουριστικό σουβενίρ από κάποιο ταξίδι στην Ρόδο (ποιός ξέρει πότε;) το πρώτο που έκανα ήταν...όχι να το πετάξω...αλλά να το περάσω δύο χέρια χρώμα κιμωλίας. 
Και έπειτα, τί θα του ταίριαζε πιό πολύ, από κάποια θαλασσινή εικόνα; 
'Ενα κοχύλι θα ήταν ό,τι καλύτερο...δεν συμφωνείτε;

Κι έτσι λοιπόν, το υπόλοιπο κομμάτι που μου έμενε από την παλιά χαρτοπετσέτα (εκείνην με το ψεύτικο κρακελέ) έγινε découpage μέσα στο πλαίσιο από αληθινά κοχυλάκια 
(τα οποία και τόνισα ελαφρώς με γαλάζιο χρώμα).  
 
Καμμία σχέση με το παλιό 'ντεμοντέ' πινακάκι! 
Τώρα έχουμε ένα δροσερό θαλασσινό διακοσμητικό να στολίζει το σπίτι των διακοπών.  

Κι έτσι, με τους δύο δίσκους και τα δύο διακοσμητικά (το πρώτο σας το είχα παρουσιάσει σε προηγούμενη ανάρτηση)



   συμπληρώθηκε ένα σετ σε ασσορτί χρώματα, από πλήρως ανακυκλωμένα υλικά!
 

Ευχαριστώ για την επίσκεψή σας και τα καλά σας λόγια!!!











19 σχόλια:

  1. Ποιό να πρωτοθαυμάσω Μαρία Άννα μου;
    Τέλειος ο Έθνικ δίσκος, μου δίνεις ιδέες 😁😁
    Αλλά και τα άλλα.
    Ακόμα και η κορνίζα με τα κοχύλια έγινε ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.
    Τα χρώματα κιμωλίας έγιναν το δεξί μας χέρι τελικά.
    Να περνάτε καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι που σου δίνω κι εγώ ιδέες Ρένα μου!!!! Συνήθως εγώ εμπνέομαι από τις δικές σοτ...χα χα χα!!!
      Με τόσα υφάσματα που έχεις, σίγουρα κάτι ωραίο θα φτιάξεις!
      Πολλά φιλιά!!!

      Διαγραφή
  2. Φτιάχνεις τόσα ωραία πράγματα Μαριάννε. Τι όμορφα δίσκους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Άντα μου!!!
      Κι εγώ θαυμάζω τα δικά σου έργα!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα Μαριάννα μου
    Τελικά με κάποιες μικρές πινελιές αλλάζουν όλα και γίνονται φανταστικά στα χεράκια σου. Πολύ ωραία όλα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναί Ελένη μου, είναι τόσο εύκολο να δίνουμε ζωή στα παλιά αντικείμενα
      Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  4. Tu me donnerais presqu'envie de me remettre au découpage. Cette peinture à la craie fait décidément des merveilles. La main qui tient le pinceau t est peut-être aussi pour quelque chose!!
    La transformation du cadre est vraiment totale et il n'est plus du tout "souvenir pour touriste"!
    Bravo, Marie-Anne. Tu vas en apprendre des choses à ta petite princesse dans quelques temps!
    Grosses bises et bonne journée!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Je n'arrive pas à croire que tu l'as abandonné!!! Mais si, il faut t'y remettre...tu fais de si belles choses!!! Ν' oublies pas que tu as commencé avec ta chaise!!!
      Gros bisous et à bientôt, j'espère!!!

      Διαγραφή
  5. Το ένα καλύτερο από το άλλο όμως αυτό με τα κοχύλια και τα κυματάκια μου έκλεψε την καρδιά.Σίγουρα θα βρουν την καλύτερη θέση στο σπίτι και θα θαυμάζονται από τους καλεσμένους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τώρα τι περιμένεις να σου πω ε;
    Έχω θαμπωθεί με όλα τούτα τα καλούδια σου Μαριάννα μου. Και κοίτα να δεις που έχεις πιάσει την "αδυναμία" μου. Δηλαδή όλα εκείνα τα παλιά ξύλινα που έρχονται από αναμνήσεις και χρήσεις παλιών χρόνων.
    Υπέροχα είναι. Φαντάζομαι να νιώθεις τη χαρά μου έτσι ;
    Να είσαι πάντα καλά να δημιουργείς καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πολυ αγαπησιαρικααααααααααα... το πρωτο το λατρεψα "μυριζει" Ελλάδααααααααααα......... !!! Ποσο χρησιμη εισαι σε ο,τι θεωρουν οι αλλοι για πεταμααααααααααα!!!!φιλιαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ωραίοι συνδυασμοί! Λατρεωα την κατασκευη με τα κοχυλια!
    Ευγε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το να δινεις μια δευτερη ευκαιρία σε πραγματα που ηταν για πεταμα ...το εμαθα εδώ σ αυτην την παρεα Μαριαννα μου ομως δεν το εχω κανει και πολλες φορες να πω την αληιεια μου..δεν το καυεχω και τοσο καλα το αθλημα σαν και εσενα που πραγματκα κανεις τα παλια να αλαζουν οψη και να γινονται καινούργια μπραβο για την δημιουργια σου ακομη μια φορα φιλη μου εδωσες παραταση ζωής σε πραγματα αχρηστα με την πρωτη ματια.. γι αυτο σε ζηλευω για την ευφευρετικοτητα σου...
    Ν απερνας ομορφο με οτι κανεις Μαριαννα μου καλο υπολοιπο καλοκαιρακι... φιλακιαααα!! 😀

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Τα πράγματα έχουν τη δική τους ζωή, φτάνει μόνο να ξυπνήσεις την ψυχή τους" (Γκάμπριελ Γκαρσία Μάρκες)
    Πραγματικά πολύ όμορφα! Μπράβο Μαριάννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τυχερό που βρέθηκε στο δρόμο σου Μαριάννα μου του έδωσες πάλι ζωή!!!!! Έγιναν υπέροχα μπράβο σου κορίτσι μου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Thank you for your kind words, Marie-Anne.
    Such beautiful things you have made, you are really artistic!
    Have lovely summerdays,

    Hugs, Ida

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μία Καλημέρα αγάπης και απο μένα!!! περιοδικό ποικίλης υλης θα χαρακτήριζα την τελευταία σου ανάρτηση! και σταματώ στην κορνίζα και την τέλεια αλλαγή της.Βλέποντας τον όμορφο δίσκο σου με εθνικ στυλ ο νους μου πήγε στην Ρενα της Θεσ/νίκης θα της δώσεις σίγουρα ιδέα όταν μπει στο μπλοκ σου!! είναι όμορφος και καλοδουλεμενος!!! οσο για τα χρώματα κιμωλίας είμαι η μοναδική που δεν τα εχω δοκιμάσει.Η κρακελαρισμένη χαρτοπετσέτα είναι η αγαπημένη μου και εχω φτιάξει μερικά πινακάκια,αλλά δεν εχω -είχα χρόνο διαθέσιμο για ανάρτηση Φιλάκια πολλά και ενα φιλάκι στο πατουσάκι της μικρούλας σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...