Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2020

'Ενας δίσκος και μία φάτνη

'Ενας ακόμα  παλιός, ανοξείδωτος δίσκος σερβιρίσματος,  με περίμενε κι αυτός στο εργαστήρι μου, εδώ και πολύ καιρό.
    Λόγω εποχής, ντύθηκε κι αυτός στα γιορτινά, με πολύ συνοπτικές διαδικασίες, αφού αρκέστηκα στο να του περάσω δύο χέρια ανοικτού χρώματος κιμωλίας πριν του κάνω ντεκουπάζ με ένα χάρτινο Χριστουγεννιάτικο μοτίβο που το είχα κόψει και φυλάξει πριν από τουλάχιστον 7 χρόνια!  


Από χθές, ο παλιός δίσκος της μαμάς μου βρίσκεται στα χέρια της κόρης μου, 
ανανεωμένος και έτοιμος να φανεί πάλι χρήσιμος!  

Είχαμε βλέπετε την μεγάλη χαρά να μας επισκεφθούν χθες η κόρη μας με την εγγονούλα μας, 
μετά από τρείς εβδομάδες που είχαμε να τις δούμε!  

Φυσικά, η Αθηνούλα έφυγε με μία τσάντα γεμάτη παιχνίδια και χειροτεχνίες της γιαγιάς, και όχι μόνο...(αφού ενθουσιάστηκε, όπως ήταν λογικό, και με τα στολισμένα υφασμάτινα σπιτάκια της Ρένας, της Νικόλ, και το πουλάκι της Μίας μαζί με το δικό μου δεντράκι).
Για την Αθηνά, έφτιαξα και μία φάτνη.  
Είχα από χρόνια μια μικρή που την στολίζαμε τα Χριστούγεννα σ'αυτό το σπίτι,
όταν ακόμα ήταν μόνο το εξοχικό μας, πριν γίνει η μόνιμη κατοικία μας.  
Αυτή λοιπόν η μικρή φάτνη είχε ξεφτίσει και φαίνονταν τα καρφάκια των ξύλων της.  
Στο μεταξύ, πριν από τρία χρόνια, είχα φτιάξει  μιά νέα δική μας φάτνη από ένα κούφιο κούτσουρο, αλλά αυτή είναι πολύ βαρειά για να την έπαιρναν τα παιδιά. 

Πήρα λοιπόν τον σκελετό της παλιάς, 
και τον έντυσα κολλώντας του κομματάκια από ξεβρασμένα από την θάλασσα ξύλα, τα οποία συμπλήρωσα με ξύλα κανέλλας, τόσο στην στέγη 
όσο και περιμετρικά της φάτνης. 
Κατόπιν ψέκασα με κόλλα κάποια σημεία και πασπάλισα πράσινο τεχνητό "γκαζόν" ενώ πρόσθεσα και κομματάκια από φυσικά αποξηραμένα βρύα που είχα μαζέψει στο δασάκι.   
Κόλλησα κι ένα ξύλινο αστέρι στην κορυφή της στέγης στο οποίο πέρασα λίγη χρυσή δακτυλοπατίνα. 
Μέσα στην φάτνη, κόλλησα με θερμόκολλα τις μινιατούρες και τέλος ψέκασα πάλι κόλλα και πασπάλισα το 'έδαφος' με σκόνη κανέλλας. Το ίδιο έκανα και στα ξύλα της στέγης. 
Μοσχοβολάει η φάτνη μας!!!
Να διευκρινίσω πως τις μινιατούρες τις απέκτησα αποσπώντας τες από μία μικρή μισοσπασμένη φάτνη από βακελίτη που είχα βρεί πεταμένη πριν από χρόνια! 
 
(Πόσα πράγματα έχω φυλάξει για μελλοντική χρήση! Θα το έχετε καταλάβει πως όχι μόνο δεν πετάω τίποτε, αλλά μαζεύω και ότι βρώ και κρίνω πως κάποτε θα μου χρησιμεύσει!)
Και έτσι τελείωσε η πρώτη φάτνη της Αθηνούλας μας! 


Ελπίζω οι γονείς της να διατηρήσουν την οικογενειακή παράδοση 
και να στήνουν μία φάτνη κάθε χρόνο 
κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο τους.







14 σχόλια:

  1. Και του χρόνου γλυκιά μου εύχομαι τόσα και άλλα τόσα στην εγγονή σου. Υπέροχα όλα, οι δίσκοι σου είναι μοναδικοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαριάννα μου, λατρεύω το δίσκο! Και πανέμορφη η φάτνη για την Αθηνούλα. Και πόσο χαίρομαι που της άρεσε και το πλεκτό πουλάκι! Καλά Χριστούγεννα, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιορτή λοιπόν χθες που ήλθε η εγγονή!! Πραγματική γιορτή σίγουρα πετούσες από τη χαρά σου. Και ο δίσκος υπέροχος. Η κόρη σου θα ενθουσιάστηκε σίγουρα. Η φάτνη δε θαυμάσια. Φυσικά πρέπει να κρατάμε τις παραδόσεις και να στολίζουμε και τη φάτνη μας. Εγώ την βάζω ψηλά γιατί είναι ολόκληρο κατασκεύασμα. Αλλά υπάρχει πάντα κάθε χρόνο. Μου άρεσαν πολύ τα υλικά που χρησ/σες στη φάτνη
    Και του χρόνου να σαι καλά
    Καλές γιορτές Μαριάννα μου
    Με υγεία και ασφάλεια
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέλεια η φατνη Μαριάννα μου! Πραγματικα στα χερια σου αξιοποιειται το καθε τι!Και ο δισκος πανεμορφος και χρηστικος! Καλες δημιουργίες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά ο δίσκος έγινε φοβερός. Η φάτνη δε, πολύ όμορφη και μου άρεσε που την αρωμάτισες με κανέλλα. Είσαι φοβερή. Μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Transformer, orner, réparer et améliorer....avec des doigts de fée...
    Bonnes Fêtes de fin d'Année !
    Anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο ερχομός της εγγονής είναι από μόνος του ένα μεγάλο συμβάν. Μαριάννα μου χάρηκα τόσο που είχες και απόλαυσες το αγγελούδι σας παρέα σου. Ανάμεσα στα στολίδια των χεριών σου και τις επινοήσεις της αγάπης σου.
    Εύχομαι καλή μου, Καλά Χριστούγεννα για όλους σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαριάννα μου, μοναδική και πολυτάλαντη, μεγάλη μαστοριά, αλήθεια, η φάτνη σου. Τέτοιες δημιουργίες είναι καθοριστικές για τη διαμόρφωση της σκέψης από οποιονδήποτε παραλήπτη. Κι εσύ δημιουργείς όμορφες αναμνήσεις στην ψυχούλα της μικρής Αθηνούλας, που θα νιώθει πάντα τρυφερή σα χάδι τη δημιουργία της γιαγιάς. Υπέροχος κι ο δίσκος σου Μαριάννα!
    Αν δεν έχουμε την ευκαιρία να τα ξαναπούμε εύχομαι απ’ την καρδιά μου Καλά Χριστούγεννα με όσο γίνεται χαρούμενες στιγμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Dearest Marie Anne,
    Well, if a manger gets created with so much love and attention, who can refuse to carry on this lovely tradition?!
    The tray you also transformed perfectly.
    Hugs to you and Merry Christmas to all.
    Mariette

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τι καταπληκτικηηηηηηηηηηηηηη φατνηηηηηηηηηηηη
    κ ο δισκος ομορφος αλλα η φατνη το κατι αλλοοοοοο
    ποοοοοοσο χαρηκα που ειδες τα παιδακια σου κ την μικρηηηηηηηηηηη
    ποσο χαρουμενη θα ειναι κ αυτη με τα τοσα που πηρες φευγοντας........
    καλες γιορτες φιλεναδααααααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Bravo ma petite fée!
    Et que cela fait du bien de voir tes santons!
    Le plateau est lui aussi superbe!
    Bonnes fêtes à toi et à tous ceux qui te sont chers.
    Grosses bises

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα γλυκειά μου Μαριάννα!! Καλά Χριστούγεννα να έχεις!! Χρόνια πολλά με υγεία, χαμόγελα κι εγκάρδιες συναπαντήσεις!! 🎄🧸 Αριστούργημα κι ο δίσκος κι η φάτνη!! Πανέμορφα όλα και πόσο δίκιο που οτιδήποτε μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στις δημιουργικές στιγμές!! Να σαι καλά, να χαίρεσαι τις γιορτές συντροφιά με τους αγαπημένους σου!! Πολλά φιλάκια!! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Hello, Marie-Anne
    Lovely post and nativity scene. I hope you had a wonderful Christmas! I wish you all the best in 2021, a very happy and healthy NEW YEAR! Take care, enjoy your weekend! PS, thank you for visiting my blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...